English French German Italian Portuguese Russian Spanish

تعالي سازماني

گذري بر حاكميت باليني

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۷ مهدي ورمقاني
چاپ PDF

حاکمیت بالینیClinical Governance

تعالی خدمات بالینی در مفهوم کلی به معنای ارتقای کیفیت خدمات بالینی و افزایش پاسخگویی ارائه دهندگان و متولیان امر سلامت در قبال کیفیت خدمات ارائه شده به مردم است.

آخرین به روز رسانی ( سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۴ ) ادامه مطلب...
 

حاكميت باليني

دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۲ مهدي ورمقاني
چاپ PDF

دكتر مجتبي صداقت
متخصص پزشكي اجتماعي
هيات علمي دانشكده پزشكي تهران
Clinical governance
مقدمه:
همه ما مي دانيم وقتي هر روز كار مي كنيم بعضي روزها كارها خوب انجام مي شود بعضي روزها بد. حتي وقتي حداكثر سعي خود را مي كنيم كه كارها درست انجام شود، بعضي وقتها اين اتفاق نمي افتد. اين امر طبيعي است كه ما بخواهيم، دوست داشته باشيم و نيازداشته باشيم كه تعداد روزها و بارهايي كه اتفاقات بد مي افتد را كم كنيم. در كار طب ومراقبت از سلامت هم با همين امر موجهيم. خيلي از اوقات عليرغم حداكثر تلاشي كه مي كنيم مي بينيم كه باز هم مي شد كار را بهتر انجام داد. ايده راهبري باليني هدفش اينست كه محيطي را فراهم سازد كه پرسنل سلامتي به شكل منظم به اين مسئله فكر كنند كه چگونه بهتر مي توانند كار كنند؟ در سيستم هايي كه راهبري باليني برقرار مي شود، به پرسنل اعم از پزشك، پرستار و .... اين امكان و مسئوليت اعطا مي گردد كه بدون دخالت ديگران
خودشان مايل باشند و بتوانند كيفيت ارائه خدمتشان را افزايش بدهند.

آخرین به روز رسانی ( دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲ ) ادامه مطلب...
 

صفحه 2 از 2

<< ابتدا < قبلی 1 2 بعدی > انتها >>

ميهمان

 79 مهمان حاضر

ورود



آموزه هاي مديريتي

تماس باما

hospital@hospitalmangment.ir