English French German Italian Portuguese Russian Spanish

مديريت عملكرد

چهارشنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۴ بهنام انصاري
چاپ PDF

6 محور اصلی طرح با توجه به نیازسنجی مدیریتی کشور:

1.نظام جامع مدیریت و اصلاح ساختار سازمانی

2.بودجه ریزی عملیاتی

3.مدیریت اطلاعات و ارتباطات

4.مدیریت مبتنی بر عملکرد کارکنان

5.مدیریت نگهداشت

6.کاهش تصدی گری

مدیریت مبتنی بر عملکرد چیست؟

 

 

منابع انسانی سازمان = 70 درصد سرمایه سازمان

مهمترین عامل رضایت کارکنان = پرداخت عادلانه و ارزیابی صحیح

یکی از عوامل مهم موفقیت سازمان = رضایت کارکنان در حال حاضر

پرداختها = روزمزدی بدون در نظر گرفتن میزان کارایی و اثر بخشی فرد

معیار ارزیابی = بر اساس ساعات حضور و سليقه اي

مديريت عملكرد = تبديل نظام روزمزدي به كارمزدي و.....

الزامات قانونی انجام طرح مدیریت عملکرد کارکنان

قانون برنامه توسعه سوم

1. فصل اول – ماده 1 – بند ب – ردیفهای 6و 7و 8

2. فصل اول – ماده 3

3. فصل بیست و پنجم- ماده 192 – بند ب ( قانون پرداخت کارمزدی به جای روزمزدی)

4. فصل بیست و پنجم – ماده 93

ضوابط اجرایی تنظیم مقررات مالی دولت ، ماده 88

سیاستهای استراتژیک وزارت متبوع شماره 9و 16

پیشینه علمی و تجربی انجام طرح مدیریت عملکرد کارکنان

تعدادی از کشورها از روش " پیمانکاری مبتنی بر عملکرد" در زمینه های مختلف خدمات بهداشتی درمانی استفاده نموده اند ، بعنوان مثال :

انگلیس 1980 ، در فعالیتهای مدیریت بهداشت و درمان

سوئد 1981 ، در تغییر نظام پرداخت در جهت " بازپرداخت بر مبنای عملکرد"

نیوزیلند 1990، پیش آزمائی دو ساله ای را در مورد برخی خدمات انجام داده است که منجر به افزایش پاسخگویی ارائه دهندگان خدمت در کلیه نظام سلامت کشور شد.

کنیا 1992 ، ابتدا در بیمارستان Kenyatta national hospital

مالزی 1994، ابتدا در national heart Ins و سپس گسترش در سایر زمینه ها

هند 1995 ، ابتدا در زمینه Reproductive health

آلبانی 1995، در فعالیتهای Primary Care services 8 drugs

چگونگی استقرار یک برنامه مدیریت مبتنی بر عملکرد

گام اول: تعیین ماموریت سازمانی و اهداف استراتژی عملکرد.

گام دوم: استقرار نظام هماهنگ سنجش عملکرد.

گام سوم :استقرار نظام پاسخگویی در مقابل عملکرد.

گام چهارم : استقرار نظام (یا فرایند )جمع آوری داده های عملکرد.

گام پنجم: استقرار نظام (یا فرایند ) تحلیل ، بازنگری و گزارش دهی.

گام ششم : استقرار نظام (یا فرایند) استفاده از اطلاعات عملکرد در بهبود سازمان.

گام هفتم : حفظ و نگهداری برنامه مدیریت مبتنی بر عملکرد.

نتایج حاصله از اجراي طرح مديريت مبتني برعملكرد

مدیریت مبتنی بر عملکرد با استفاده از رویکرد سازمان یافته هم اجزا تشکیلات را برای اهداف سازمان متمرکز می کند .

گزارش دهی را مناسب می کند.

پرداخت را مبتنی بر عدالت می کند .

انگیزه و شادابی کارکنان را افزایش می دهد .

مشارکت فکری کارکنان را جلب می کند.

شایسته سالاری را رونق می دهد.

کاهش هزینه و افزایش درآمد سازمان

تقسیم مسئولیت بهبود کیفیت بین همه افراد و گروهها و ایجاد حس وفاداری سازمانی .

جنبه هاي مختلف ارزيابي عملكرد كاركنان

به طور كلي در سيستم ارزيابي عملكرد كاركنان 2 نوع شاخص مورد توجه قرار مي گيرد.

شاخص هاي مربوط به ارزيابي فعاليت هاي كاركنان در شغل مربوطه

شاخص هاي مربوط به ارزيابي نتايج حاصل از فعاليت ها كه در نيل به اهداف سازمان موثر مي باشد.

ارزيابي فعاليت هاي كاركنان در شغل مربوطه

كل فعاليت هاي كليدي فرد و دفعات تكرار آن ملاك قرار گرفته و جهت بهبود عملكرد كاركنان ضعيف برنامه هاي سودمند آموزشي طراحي مي گردد و در اين نوع ارزيابي مراحل اضافي و منابع هدر رفته در شغل طي ساليان بررسي و فرآيندهاي آن اصلاح مي گردد. در اين مرحله فعاليت هاي هر فرد در قالب 1- رفتارهاي عملكردي 2- رفتارهاي شغلي پايش و ارزيابي مي گردد كه رفتارهاي عملكردي كه شامل كل امتياز مهارت هاي خطيري، هارت هاي فردي و مهارت هاي كاريتمي براساس شرح وظايف وپت مورد تصدي بوده و رفتارهاي شغلي كه 3/1كل امتياز را شامل مي گردد . شامل 4 معيار رضايت مندي ارباب رجوع – رعايت نظم – رعايت شئونات اسلامي و كيفيت كار مي باشد.

 

آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۹

ميهمان

 27 مهمان حاضر

ورود



آموزه هاي مديريتي

تماس باما

hospital@hospitalmangment.ir